Re: Sonderzeichen doppelt encodet

On 19.09.2006 17:07, Jörg Schröder wrote:
Hallo Robert

Hast du vielleicht ein Problem beim /Einfügen/?

ich denke, daß das eigentlich richtig ist, daß in der DB das HTML-Sonderzeichen drin steht.
Es macht nur imo keinen Sinn, korrektes XML nochmal nach XML zu parsen...
Also ich finde, daß ist ein Bug...

Ich kann mir ehrlich gesagt nicht vorstellen, dass MS eine DB releast, die XML-fähig ist und so einen eklatanten Fehler enthält. M.E. läuft da anwendungsseitig etwas schief. Meine 2 Cent...

Ciao

robert

  • Re: [ANN] Ruby 1.8.7-p248 released.
    ... really smack you in the face if you are doing any XML parsing and ... The REXML library has a bug parsing the xml declaration standalone ...
    (comp.lang.ruby)
  • Re: Clarification on XML parsing & namespaces (xml.dom.minidom)
    ... > bug, or correct behaviour? ... when I create an XML document ... > namespace exists as an xmlns attribute in the DOM (fair enough, ... Should I file a bug on ...
    (comp.lang.python)
  • Re: Escape Sequences
    ... Maybe the page is HTML instead of XML, but the basic behavior is still applicable. ... works fine in a regular .cs file in a normal project, and the more-complete code example you posted would definitely _not_ compile in a regular .cs file in a normal project. ... I would think your situation is definitive proof that the ASP.NET code you've got is not "C# code in every respect". ... I would expect the "by design" resolution of the bug to include an explanation describing why what you're seeing is intended behavior. ...
    (microsoft.public.dotnet.languages.csharp)
  • Re: [ANN]VTD-XML 2.9
    ... #Significantly improved parsing performance for small XML files ... * Expand Core VTD-XML API ... A number of bug fixes and code enhancement including: ...
    (comp.lang.java.gui)
  • Re: ASP .net und XHTML 1.1
    ... > Ja schon, dann validiert der Browser das Dokument aber wieder nicht, ... > was dem Sinn von XML entgegenläuft. ... sie überprüfen die Wohlgeformtheit. ...
    (microsoft.public.de.german.entwickler.dotnet.asp)