Re: RDP Auto Reconnect ?

From: Karsten Buechner (buechner_at_mnet-online.de)
Date: 11/14/04

Date: Sun, 14 Nov 2004 21:53:11 +0100

Daniel Melanchthon [MVP] schrieb:

> Hallo Karsten,

Hi Daniel,

> die Lösung dafür wäre das Einschalten von Keepalive gewesen.
>
> Unable to Completely Disconnect a Terminal Server Connection
> http://support.microsoft.com/kb/216783

Dachte ich auch. Witzigerweise merkt der TS aber durch einschalten des
Keepalive erst nach 4 Minuten, dass der Client verloren gegangen ist.
Habe deshalb schonmal einen Call bei MS gestartet. Dachte es wäre ein
Bug - ist aber doch ein Feature :-)
MS hat sich noch einen weiteres Parameter ausgedacht (leider
undokumentiert): KeepAliveInterval
Mit dem kannst du den Defaultwert von '4' auf '1' runtersetzen.
Dauert also immer noch eine Minute bis der Server die Session auf
'getrennt' setzt.

> Das ist bei W2k3 erst sauber gelöst. Für W2k gibts aber einen
> Workaround, der zumindest auf einem Server gut funktioniert:
>
> http://groups.google.de/groups?threadm=%23afqjIIcEHA.1644%40tk2msftngp13.phx.gbl

Schönes Script :-)
So etwas ähnliches habe ich schon mal gebraucht.

Halten wir also fest, der Windows Server 2003 hat einige Verbesserungen
mitgebracht.

grüsse, Karsten

Relevant Pages

  • Re: Cannot join domain
    ... Daniel wrote: ... doing it on the server. ... external interface that link to WAN. ... List of NetBt transports currently configured: ...
    (microsoft.public.windows.server.general)
  • Re: Cannot join domain
    ... i put Daniel as my computer account but it is not ... from network client is different from doing it on the server. ... Do you see a computer account for DANIEL in ADUC? ... List of NetBt transports currently configured: ...
    (microsoft.public.windows.server.general)
  • Re: Cannot join domain
    ... Daniel wrote: ... but i don;t know why netdiag shows i didnt use wins. ... and now i can't even ping my server fqdn even tho i point to my dns. ... netlogon folder from network client. ...
    (microsoft.public.windows.server.general)
  • Re: SELECT DISTINCT in nested subquery
    ... The test server on which I encountered the mentioned problem was not ... Daniel ... what version and service pack of SQL Server ... it seems to affect the enveloping complex query. ...
    (microsoft.public.sqlserver.server)
  • Re: I really dont want to overload my new server... ;)
    ... get as much server as you can afford. ... > on your drive subsystem & RAM, followed by processors, etc. ... > Drop to 10k SCSI drives ... > Daniel Walker wrote: ...
    (microsoft.public.windows.server.sbs)