Re: Automatische Konfiguration von Outlook Express

From: Christoph Fricke (anonymous_at_discussions.microsoft.com)
Date: 06/08/04

Date: Tue, 8 Jun 2004 06:51:54 -0700

Hi there,

>-----Originalnachricht-----
>auf die erste antwort gehe ich mal gar nicht näher ein...
es wundert mich
>bloss, was solche leute eigentlich in newsgroups suchen...
>
>Um die Frage von Christoph zu beantworten; nein, wir
brauchen OE nicht als
>vollwertigen Mailclient! Der Client wird lediglich zu
Schulungszwecken
>gebraucht.

axo!? POP3 oder gegen Exchange?

>Passwort wofür? Na für das Outlook-Express-Mail-Konto!
Benutzernamen,
>Mail-Server etc. kann ich problemlos per Script
(+Registry) eintragen, doch
>das PW weiss ich nicht wie!?

Hmm... ich habe da wohl ein Verständnisproblem. Du
möchtest ein Profil in OE anlegen und dort das Passwort
hinterlegen!? Du möchtest somit also POP3 nutzen, richtig?

Das Passwort liegt sicherlich nicht "clear" in irgendeinem
Hive/Key der Registry. Von daher wirst Du da ein Problem
bekommen.

Wenn Du Dich an einer Domäne anmeldest und dort gegen
einen Exchange Server pollst, kann das Access Token zur
authentifizierung verwendet werden.

Gruß
Christoph

Relevant Pages

  • RE: Exchange 2003 Error
    ... We currently are running SP1 for Exchange. ... checked for that registry entry and it does not exist. ... If you use Registry Editor incorrectly, ...
    (microsoft.public.exchange.misc)
  • Re: SBS 2003 Exchange (Using non western european languages)
    ... no MS exchange just the ISP's relay ... servers etc) it displays on the web mail site in Russian. ... please try to modify the registry. ... Microsoft CSS Online Newsgroup Support ...
    (microsoft.public.windows.server.sbs)
  • Re: Permit the Caching of Incoming SMTP Messages as IPM.Note
    ... To get the hotfix I recommend that you Call ... >> Update to Permit the Caching of Incoming SMTP Messages ... >> does not correct the problem on my Exchange 2003 SE. ... >> creating the Incoming registry value in the following ...
    (microsoft.public.exchange.misc)
  • Re: Exchange 2003 sp2
    ... OK - it sounds like the first registry entry is ok. ... Check on the exchange download site. ... i've setup the sp2 onto our exchange server 2003 ...
    (microsoft.public.exchange.admin)
  • Re: Best Practices Analyzer, exchange server could not be contacted
    ... BPAT needs the Remote Registry Service. ... I can make changes in AD and Exchange and the registry. ... using the same login or any other login, ...
    (microsoft.public.exchange.admin)