Re: PDF in Präsentation einbinden *** HILFE *** :-)

ich versuche gerade ein PDF in eine Präsentation einzubauen. Leider
gelingt
es nicht. Bin ich zu doof? :-)

Ich gehe auf Einfügen/Objekt/Aus Datei erstellen und wähle per
"durchsuchen"
das PDF aus. "Verknüpfung" und "Als Symbol anzeigen" lasse ich OHNE
Häkchen
(Ich habe es auch mit Häkchen probiert). Trotzdem zeigt mir die PPT immer
nur
das Symbol von einem PDF aber nie den Inhalt. Geht das nicht??

Hallo Ingo,

bei mir funktioniert es auf diesem Wege (allerdings wird immer nur die erste
Seite der PDF-Datei angezeigt). Hast Du es mal mit einem anderen PDF
versucht? Wie wurden die PDFs erstellt?

Viele Grüße
Ute

--
Ute Simon
Microsoft PowerPoint MVP Team und PowerPoint-User-Team

  • Re: latex in Office 2008:mac
    ... If you're converting from pdf, ... Might it be that PowerPoint is grabbing some low-res preview version ... rather than the full res file, sort of thing? ... to use Powerpoint out of sheer unfamiliarity with beamer. ...
    (comp.text.tex)
  • Re: latex in Office 2008:mac
    ... I would hope that LaTeX users know better than to use Powerpoint when ... they can use beamer. ... Might it be that PowerPoint is grabbing some low-res preview version ... how about creating a screen-sized pdf and then using a pdf ...
    (comp.text.tex)
  • Streamlining of formatting pasted text in PowerPoint 2000
    ... I am working on a project in which I am copying and reformatting text from ... PDF to PowerPoint 2000 for PC. ... In the PowerPoint slide, pasting into an already-existing text box. ...
    (microsoft.public.powerpoint)
  • Re: Streamlining of formatting pasted text in PowerPoint 2000
    ... PDF to PowerPoint 2000 for PC. ... I am using a full-version of Acrobat 4.0 I don't have a problem porting the ... PPT) ...
    (microsoft.public.powerpoint)
  • Re: saving document to a CD for multiple distribution?
    ... This feature saves the presentation complete with a Run Time version of PowerPoint so that it will run on any computer and not need PowerPoint to be installed. ... However, I think Suzanne's suggestion that you use Publisher and then for distribution, use the PDF utility. ... from most PDFs unless they are created with specific protections against ...
    (microsoft.public.word.newusers)