Re: Umwandeln von RGB-Daten in CMYK-Daten in Word-Dokumenten

"Direktion PTS Hallein" schrieb:
Ich habe als Druckvorlage eine Word-Datei mit Bildern etc. Die Druckerei
teilt mir mit, dass meine Daten im RGB-Format vorliegen, sie aber
CMYK-Format benötigen. Ist eine Umwandlung einer Word-Datei von RGB
auf CMYK möglich bzw. falls nicht, welche Software kann das?

Mache vielleicht ein PDF draus, und schau ob die Druckerei damit klar kommt?

Gruß,
Klaus

  • Umwandeln von RGB-Daten in CMYK-Daten in Word-Dokumenten
    ... Ich habe als Druckvorlage eine Word-Datei mit Bildern etc. ... Ist eine Umwandlung einer Word-Datei von RGB auf CMYK möglich bzw. ... falls nicht, welche Software kann das? ...
    (microsoft.public.de.word)
  • Re: The Photoshop Family
    ... printer is an RGB defice, though I suppose there might be some. ... and it is a CMYK device. ... the print driver software is all CMYK oriented. ... RGB format. ...
    (rec.photo.digital)
  • Re: The Photoshop Family
    ... which is sent to the physical printer. ... nowhere did i say it was an rgb printer. ... by "epson, canon, hp, lexmark, etc" is in fact CMYK, not RGB. ... I have *never* used a driver supplied by a printer manufacturer. ...
    (rec.photo.digital)
  • Re: The Photoshop Family
    ... nowhere did i say it was an rgb printer. ... You claimed, incorrectly, that the app sends RGB data to the ... by "epson, canon, hp, lexmark, etc" is in fact CMYK, not RGB. ... driver and anything else needed). ...
    (rec.photo.digital)
  • Re: The Photoshop Family
    ... I can work in RGB, Lab, CMYK and Multichannel. ... Many years ago Word Perfect was the King of word processing programs ... library of Word-centric printer drivers to rival that held by Word ...
    (rec.photo.digital)